Typisch Nijmeegs

Summer Capital Nijmegen heeft ook een eigen bier.

Summer Capital Nijmegen

De Nijmeegse Brouwerij Oersoep heeft op verzoek van Stichting Zomerhoofdstad het bier gebrouwen. Een lekker glas Summer Capital bier, wie wil dat nou niet?

Dikke proost op een vet lekkere zomer in Nijmegen!

‘Een fris, hoppig en zonnig bier’, aldus Do Bongers, een van de brouwers van Oersoep. Summer Capit Ale , zoals dit Nijmeegs gerstenat is gedoopt, is de nieuwste toevoeging aan de grote variëteit aan bieren van Oersoep en vanaf deze zomer te verkrijgen bij slijters en cafés met een ruim assortiment regionale dranken in Nijmegen.
Vierdaagsefeesten juicht toe dat regionale producten in het zonnetje worden gezet. Daarnaast voelt Vierdaagsefeesten zich ‘zomerfeest’ genoeg om de initiatieven van Summer Capital in samenwerking met Oersoep te omarmen.

Summer Capital nodigt iedereen uit om tijdens Vierdaagsefeesten de presentatie van het Summer Capital bier op zondagmiddag bij te wonen. De presentatie vindt plaats om 18.00 uur op Festival ’t Eiland bij ‘De betere bieren en betere wijnen bar’.

Achtergrond informatie Summer Capital Nijmegen

Sinds 1 mei dit jaar is Stichting Zomerhoofdstad begonnen met de promotie van Nijmegen als de Summer Capital of Holland. Via onder andere social media wordt Nijmegen onder de aandacht gebracht van bewoners en toeristen als de place to be tijdens de zomer. Elke dag van 1 mei tot 1 oktober is er de tip van de dag die gedeeld wordt via Facebook, Twitter, Instagram en website www.summercapital.nl. Op de website staan bekende Nijmegenaren met een eigen top vijf van favoriete plekken. In de zomerweken besteed N1 wekelijks aandacht aan Summer Capital door acht bekende Nijmegenaren een week lang te volgen hoe het hen vergaat in de zomerhoofdstad.

Inmiddels zijn er ook al meer dan 80 partners in de stad die deze citymarketing van onderop een warm hart toedragen. Ze ondersteunen Summer Capital met de plaatsing van het logo op websites en promotiemateriaal en middels plaatsing van grote borden bij evenementen. De stichting probeert via guerrilla-marketing publiciteit te zoeken en in beeld te komen bij de buitenlandse reisindustrie. Zo zal tijdens Vierdaagsefeesten een journalist van de Rough Guide aanwezig zijn om te schrijven over Nijmegen als de Summer Capital of Holland.

To Top

Keizerstad.nl gebruikt cookies om je zo een optimale bezoekerservaring te kunnen bieden.